Wiskunde
Online oefenen
Je meester of juf zegt op welk niveau je gaat oefenen.
Je krijgt een opdracht, of kiest zelf een oefening.
Voor sommige oefeningen moet je het geluid aanzetten.
Deze oefeningen bevinden zich op www.computermeester.be.
- GETALLEN
- 01. Getalbeelden
- 02. Ballen tellen
- 03. Patroon natekenen
- 04. Verder tellen - Blokken stapelen met de kraan
- 05. Splitsmolen - Splitsingen automatiseren
- 06. Splitsingen automatiseren - Samen ...
- 07. Splitsingen met getalbeelden
- 08. Splitsingen tot 20 - Rolluik
- 09. Rangorde tot 5 - Luisteren!
- 10. Cijfers zoeken in de keuken - Luisteren!
- 11. Kleiner dan - Gelijk aan - Groter dan
- 12. Getalbeelden optellen
- 13. Getalbegrip tot 20 met MAB-materiaal
- 14. Meetlat - Lineair getalbeeld tot 10, 20 of 100
- REKENEN
- 01. Optellen en aftrekken - Rekenkleurplaten
- 02. Optellen en aftrekken tot 10 - Ballonnen prikken
- 03. Optellen en aftrekken met brug over 10 - Ballonnen prikken
- 04. Optellen met brug over 10 - met pikkelpootjes
- 05. Optellen met de robot
- 06. Optellen of aftrekken tot 10 of 20 - Ballen grijpen
- 07. Rekenen tot 10, 20 of 100 - De hijskraan
- METEN
- 01. Kloklezen - uur, half uur, kwartier, vijf minuten
- 02. Geld - Hoeveel euro zie je liggen?
- 03. Thermometer zetten
- REKENRAADSELS
- 01. Optellen - Piramides bouwen
- 02. Kruisrekenraadsel - Optellen of aftrekken
- 03. Puntoefeningen - Weegschaal
- GETALLEN
- 01. Getalbegrip tot 100 met MAB-materiaal
- 02. Getalbegrip tot 100 - T en E kiezen
- 03. Meetlat - Lineair getalbeeld tot 20, 100 of met decimalen
- REKENEN
- 01. Optellen en aftrekken - Rekenkleurplaten
- 02. Maaltafels - Ballonnen prikken
- 03. Maaltafels leren - sterrenbeelden
- 04. Maaltafels leren - kangoeroesprongen
- 05. Maaltafels oefenen - ruimteschip
- 06. Maaltafels oefenen - slang
- 07. Maaltafels oefenen - alien attack
- 08. Maaltafels oefenen - picknick
- 09. Deeltafels - Ballonnen prikken
- 10. Deeltafels oefenen - kermis
- 11. Deeltafels oefenen - rooster
- 12. Maal en gedeeld - Rekenkleurplaten
- 13. Tientallen delen door twee - geld
- METEN
- 01. Kloklezen - Uur, half uur, kwartier, vijf minuten
- 02. Kloklezen - Vijf minuten
- 03. Geld - Hoeveel euro zie je liggen?
- 04. Gewichten schatten
- REKENRAADSELS
- 01. Hexagoon - Rekenraadsel
- 02. Kakuro - Rekenraadsel
- 03. Puntoefeningen - Weegschaal
- GETALLEN
- 01. Getalbegrip tot 1000 met MAB-materiaal
- 02. Getalbegrip tot 1000 - D, T en E kiezen
- REKENEN
- 01. Splitsingen tot 20 - Rolluik
- 02. Optellen en aftrekken met brug over 10 - Ballonnen prikken
- 03. Optellen met brug over 10 - getalbeelden
- 04. Optellen - Piramides bouwen
- 05. Optellen en aftrekken - Rekenkleurplaten
- 06. Hoofdrekenrooster
- 07. Cijferen - Optellen, aftrekken, vermenigvuldigen
- 08. Maaltafels leren - Kangoeroesprongen
- 09. Maaltafels oefenen - Picknick
- 10. Maaltafels - Ballonnen prikken
- 11. Maaltafels oefenen - Alien attack
- 12. Deeltafels oefenen - Alien attack
- 13. Deeltafels oefenen - Rooster
- 14. Maal - en deeltafels - Rekenkleurplaten
- 15. Delen met rest
- 16. Breuken herkennen tot 1/5
- 17. Breuken herkennen tot 1/10
- 18. Breuken vergelijken, < = >
- 19. Breuk van een getal nemen
- METEN
- 01. Kloklezen oefenen - Zet de klok juist
- 02. Kloklezen oefenen - Analoog naar digitaal
- 03. Kloklezen - Uur, half uur, kwartier, vijf minuten
- 04. Kloklezen - Uren na de middag oefenen
- 05. Geld - Hoeveel euro zie je liggen?
- 06. Geld - Betalen met euro's
- 07. Gewichten schatten
- 08. Puntoefeningen - Weegschaal
- 09. Meetlat - Lineair getalbeeld tot 20, 100 of met decimalen
- 10. Symmetrisch tekenen
- REKENRAADSELS
- 01. Hexagoon - Rekenraadsel
- 02. Kakuro - Rekenraadsel
- 03. Vraagstukken, rekentaal
- 04. Paleontologie - Coördinaten, logisch denken
- GETALLEN
- 01. Getalbegrip tot 10 000 met MAB-materiaal
- 02. Kommagetallen rangschikken
- 03. Meetlat - Lineair getalbeeld tot 20, 100 of met decimalen
- REKENEN
- 01. Breuken vereenvoudigen
- 02. Breuken gelijknamig maken
- 04. Breuken optellen
- 05. Breuken aftrekken
- 06. Cijferen - Optellen, aftrekken, vermenigvuldigen
- 07. Hoofdrekenrooster
- 08. Optellen - Piramides bouwen
- METEN
- 01. Geld - Hoeveel euro zie je liggen?
- 02. Kloklezen oefenen - Zet de klok juist
- 03. Kloklezen oefenen - Analoog naar digitaal
- 04. Kloklezen - Uur, half uur, kwartier, vijf minuten
- 05. Kloklezen - Uren na de middag oefenen
- 06. Gewichten schatten
- 07. Inhoudsmaten - Maatbeker vullen
- MEETKUNDE
- 01. Vlakke figuren sorteren
- 02. Vierhoeken benoemen
- 03. Oppervlakte berekenen
- 04. Symmetrisch tekenen
- REKENRAADSELS
- 01. Kakuro - Rekenraadsel
- GETALLEN
- 01. Getalbegrip tot 10 000 met MAB-materiaal
- 02. Kommagetallen rangschikken
- 03. Meetlat - Lineair getalbeeld tot 20, 100 of met decimalen
- REKENEN
- 01. Breuken vereenvoudigen
- 02. Breuken gelijknamig maken
- 03. Breuken optellen
- 04. Breuken aftrekken
- 05. Cijferen - Optellen, aftrekken, vermenigvuldigen
- 06. Hoofdrekenrooster
- 07. Cijferen - Optellen HTE
- METEN
- 01. Geld - Hoeveel euro zie je liggen?
- 02. Geld - Betalen met euro's
- 03. Kloklezen oefenen - Zet de klok juist
- 04. Kloklezen oefenen - Analoog naar digitaal
- 05. Kloklezen - Uur, half uur, kwartier, vijf minuten
- 06. Kloklezen - Uren na de middag oefenen
- 07. Lengtematen - Meten met de liniaal
- 08. Lengtematen herleiden
- 09. Gewichtsmaten herleiden
- 10. Gewichten schatten
- 11. Bruto - Tarra - Netto
- 12. Inhoudsmaten - Maatbeker vullen
- 13. Oppervlaktematen herleiden
- MEETKUNDE
- 01. Vlakke figuren sorteren
- 02. Vierhoeken benoemen
- 03. Oppervlakte berekenen
- 04. Diagonalen - Eigenschappen
- 05. Symmetrisch tekenen
- 06. Hoeken meten met een gradenboog - Ruimteschepen schieten
- REKENRAADSELS
- 01. Optellen - Piramides bouwen
- 02. Kakuro - Rekenraadsel
- GETALLEN
- 01. Getalbegrip tot 10 000 met MAB-materiaal
- 02. Kommagetallen rangschikken
- 03. Meetlat - Lineair getalbeeld tot 20, 100 of met decimalen
- REKENEN
- 01. Breuken vereenvoudigen
- 02. Breuken gelijknamig maken
- 03. Breuken optellen
- 04. Breuken aftrekken
- 05. Breuken op de getallenas
- 06. Cijferen - Optellen, aftrekken, vermenigvuldigen
- 07. Hoofdrekenrooster
- METEN
- 01. Kloklezen oefenen - Zet de klok juist
- 02. Kloklezen oefenen - Analoog naar digitaal
- 03. Kloklezen - Uur, half uur, kwartier, vijf minuten
- 04. Kloklezen - Uren na de middag oefenen
- 05. Meten met de liniaal
- 06. Lengtematen herleiden
- 07. Gewichten schatten
- 08. Gewichtsmaten herleiden
- 09. Bruto - Tarra - Netto
- 10. Inhoudsmaten - Maatbeker vullen
- 11. Oppervlaktematen herleiden
- 12. Geld - Hoeveel euro zie je liggen?
- 13. Geld - Betalen met euro's
- 14. Oppervlakte berekenen
- 15. Vlakke figuren sorteren
- 16. Symmetrisch tekenen
- MEETKUNDE
- 01. Vierhoeken benoemen
- 02. Hoeken meten met een gradenboog - Ruimteschepen schieten
- 03. Diagonalen - Eigenschappen
- REKENRAADSELS
- 01. Optellen - Piramides bouwen
- 02. Kakuro - Rekenraadsel